Sunday, December 27, 2020

Biar Anwar Bersihkan Nama PH Dari Segala Sabotaj Terdahulu

 


Manifesto bukan kitab suci katanya. Kenyataan yang dilafaz oleh Tun Mahathir hanya selepas 2 bulan menjadi Perdana Menteri memberi gambaran yang sangat kontradik dari apa yang telah dijanjikan sebelum menang PRU15.

Bayangkan, belum pun dua tahun jadi kerajaan, tetapi hanya selepas 2 bulan, seolah tidak langsung mahu berusaha mengotakan janji manifesto.

"kita tidak dapat patuhi manifesto. Kita perlu ingat, manifesto bukan kitab suci, ia hanya panduan." Tun Mahathir 16 Julai 2018.

Kita harus menerima hakikat bahawa kenyataan seperti ini telah menjadi antara punca yang membangkit kemarahan orang ramai yang mengundi PH ketika PRU14. Tidakkah kita sedar ini adalah salah satu bentuk sabotaj kepada PH?

Fahamkan semula 'point' asas di sini ialah, Tun baru jadi PM untuk PH selama 2 bulan, tetapi sudah mengaku kalah dalam melaksanakan Manifesto PRU14 dengan alasan ia bukan kitab suci, ia tidak perlu dilaksana.

Ketika PH berhempas pulas berkempen untuk menangi hati rakyat supaya mengundi PH, tiba-tiba keluar kenyataan yang begitu mengecewakan umum. Rakyat pasti rasa ditipu dan pihak yang paling terkesan ialah PH itu sendiri.

Kini, apakag PH sekali lagi ingin mengangkat Tun di atas nama sebuah gabungan lebih besar?

Cukuplah bersama Tun, biar Anwar bersihkan semula nama PH yang dirosakkan oleh pelbagai sabotaj terhadap nama baik agenda Reformasi.


5 comments:

Anonymous said...

sebelum bersihkan sesuatu, bersihlah diri sendiri dulu

Anonymous said...

Aku bukan ahli pkr tapi penyokong tetap pas bawah kepimpinan arwah tgna. Pas hadi sorry.
Aku heran dgn sikap Amanah. Dia boleh nampak jelas umno khianati anwar tapi dia buat2 tak nampak Tun m khianati anwar dan PH!! Tun tak henti2 hina dsai, sama spt Mat sabu dan geng belasah Tun sebelum pru 14 dulu.
Just becos Tun beri Amanah banyak jawatan menteri, Amanah lupa habis 'jasa' Tun yg lepas. Dia buat tak sedar Tun beri jawatan kpd Amanah krn hendak kucar kacir PH,bukan krn wakil rakyat Amanah hebat sangat. Mudah betul geng Amanah kena game dgn Atok. Wake up guys!!!

Anonymous said...

Selagi Tun bersama PH, tanjong piai, slim dan semua yg PH kalah semasa Tun jadi PM kerajaan PH akan terus kalah dan kalah....percayalah!

Anonymous said...

terima kasih tun.. Sebab berusaha mendapatkan pengampunan kes jenayah anwar dan dikeluarkan dari penjara.

Anonymous said...

Terima kasih Tun kerana sumbat Anwar ke dalam penjara in the first place, bila Anwar enggan ikut kehendak dia.