Wednesday, December 7, 2011

Rahsia Penting!!

Salam hormat,

Hari ini, aku nak bagitau satu rahsia penting, rahsia penting yang menjawab banyak persoalan, mengapa Singapura jauh tinggalkan Malaysia walaupun mereka tiada sumber bumi...

Mengapa Singapura lebih maju, lebih hebat pentadbirannya, lebih kaya jauh meninggalkan negara kita Malaysia...

Kerana mereka tiada Umno! Kerana Singapura tiada Umno!

Aku nak bagitau lagi satu rahsia penting, mengapa rakyat di Malaysia rata-ratanya hidup susah walaupun Malaysia lumayan hasil buminya...

Malaysia sebuah negara komoditi yang bertukar menjadi negara industri. Mempunyai Petroleum sendiri, mempunyai jumlah simpanan gas asli untuk kegunaan ratusan tahun, mempunyai seluas-luas ladang sawit merangkumi dua negara terbesar industri sawit.

Malaysia juga mempunyai hasil balak yang melampau, cukup untuk belanja pentadbiran kerajaan yang baik selain daripada dana Petronas setinggi 80 Bilion. Tetapi apakah jawapan kepada rahsia - mengapa negara ini jauh tertinggal berbanding negara Singapura yang tidak punya apa-apa.

Pastinya kerana kita di Malaysia ada Umno dan masih ada saki-baki yang mengundi Umno!

Jadi, dapat aku rumuskan di sini sabuah rahsia kemenangan rakyat merentas kaum dan bangsa. Akan aku khabarkan rahsia yang menjadi jalan penyelesai segala masalah dan segala ketirisan yang melanda negara : ABU - Asalkan Bukan Umno! Demi Rakyat, ABU adalah jawapan!

Tanpa Umno juga, mungkin tidak wujud sebuah negara bernama Singapura.

Ingatlah, negara kita banyak masaalah... Undilah selain Umno/BN...
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comment:

Ngah Phg asal Melaka said...

sy begitu terharu kerana jauhnya belakang Malaysia berbanding Singapura kerana di tipu belit dan ketamakan oleh Umno sebagai Kerajaan selama ini.