Wednesday, July 16, 2008

Quote of The Day - dari Laman Marhaen

Quote 1
Soalan Zulkifli Nordin pun Shabery berbuih mulut tak mampu jawab,nak berdebat dengan DSAI... nasib baik Shabery tak keluar hingus!Shabery + Nordin Kardi join sekali pun, tak mampu nak berhujahberkait dengan tajuk. Dan mangkuk Menteri Hal Ehwal Tak Guna (Sharil Samad)salahkan DSAI kerana tak sebut turunkan harga diesel... Bagilah debat 2 - 3 jam, barulah boleh masuk semua jenis bahan petroleum.
>
Sorang yang betul-betul tewas dalam debat malam tadi ialah si Nordin Kardi yang kata IPP tidak ada kaitan dengan topik perbahasan! Alahai Tan Sri Naib Canselor.... sebiol dan sebingai YB Pulai tarafnya...
>
>
Quote 2
Salam,Masa sebelum pilihanraya harga minyak mentah ialah us110 satu tong sekarang us140 satu tong. Annuar kata harga turun buat permulaannya 50 sen jadi RM2.20 satu liter berbanding rm 2.70 sekarang.
>
lepas tu, kerajaan kaji lagi turunkan simpanan minyak dan gas IPP dari 40 peratus kepada 20 peratus, jimat RM1 billion. Ambil deviden Petronas kepada kerajaan RM1 billion. Kurangkan insentif kepada pelabur-pelabur jimat RM1 billion. kaji semula kos projek-projek mega (koridor) jimat RM5 billion. Rampas harta-harta Menteri daripada hasil rasuah RM10 billion. Rampas simpanan luar negara kroni-kroni RM5 Billion. Bila campor semua hasilnya pulangkan kepada rakyat melalui subisidi minyak, makanan, perubatan dan pendidikan.
>
Ekonomi haru hara bukan negara tidak ada duit tetapi duit negara masuk poket orang-orang tertentu sahaja. Ini semua susah nak bukti tetapi memang berlaku.

2 comments:

Anonymous said...

Salam sedara blogger,

Mujur la aku ni bukan ex-graduate dr UUM, klu tak seumur hidup aku ni dibayangi ase malu psl ade naib canselor yang sebijak keldai

Anonymous said...

Aku suka jugak kalu minyak naik harga hingga RM10.00 / liter.. jadi tak payah fikir beli minyak.. macam jugak emas harga mahal tak semua orang nak be;li.. kita balik lah ke zaman batu... boleh jugak kita hidup..

Memang Naib canselor UUM tu.. aku ni baru graduate dari UUM.. aku tengok naib canselor tu mmg mcam keladi bukan kaldai.. bergetah... salah makan gatal seluruh badan di buatnya.. pandai lagi kami student UUM ni... Malu nya aku..rasa nak bakar Degree aku ni...