Saturday, July 16, 2011

Program Ambang Ramadhan esok di Dataran Senawang dipindah ke Pusat Khidmat Dun Paroi,Tmn Tasek Jaya



Telah sebulan lalu dirancang untuk diadakan prog. Ambang Ramadhan anjuran Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Pusat Khidmat Adun Paroi. Permohonan permit juga telah dihantar awal. Prog.dijadualkan akan menampilkan YB Ust Mujahid Yusof Rawa, Ust. Sham Kamikaze (bekas artis rock yang kini difahamkan menjadi murid Dr.Asri) dan Ust Norazman Mohamad (penceramah motivasi yg dikenali sebagai lebai kampung yg mula porpular di NS) selain penampilan khas juara nasyid TV9 sdr Azhan.

Prog ini dirancang dibuat di dataran senawang yg menjadi tempat lepak2 anak muda hampir setiap malam. Prog yg disusun santai sesuai dgn mood muda demi mendekati kelompok masyarakat muda ini dengan kesedaran ramadhan.

Golongan ini jarang di masjid, ttp tidak bermakna mereka ini tidak baik. Kita dekati dan sentuh mereka dengan gaya dan bahasa mereka. Golongan muda ini aset penting negara. Semua telah disusun. Malah penganjur juga telah membayar wang sewaan kpd senawang land sdn bhd selaku pemilik tempat. Poster, banner dan semua promosi sudah berjalan.

Malangnya semalam PDRM telah hubungi dan mengatakan 'permit tak lulus'. Bukan itu sahaja polis juga menghubungi pemilik tempat bakal dilakukan program agar tidak beri kerjasama.

Pada mulanya polis tak benar imej parti diketengahkan (w/pun PKR&PAS parti yg sah dan PAS memenangi dun tersebut) kami akur dengan hanya meletakkan SAMM dan Pusat Khidmat Adun sbg penganjur.

Kemudian mereka masih tolak permit. Bila ditanya kami diminta berurusan dgn cawangan khas Seremban. Respon mereka ialah kerana ada ucapan 'aluan' che'GuBard dan YB Mujahid. Demi mengutamakan masej dakwah penganjur akur che'GuBard dan YB Ust Mujahid tidak berucap. Namun polis masih berdegil tidak membenarkan prog. Ambang Ramadhan diteruskan.

PKR Rembau amat kecewa dengan perkembangan ini. Jelas PDRM menjadi alat kepada Umno. Usaha kami untuk sama membina bangsa Malaysia bukan setakat diperkecil ttp kami dizalimi pula hanya kerana politik kepartian sempit regim penguasa.

Untuk pengetahuan semua lokasi yg sepatut kami buat prog Ambang Ramadhan itu sering digunakan oleh perbagai pihak termasuk Umno untuk buat senam pocho2 tiap minggu, perbagai konsert dan seumpamanya.

Namun atas semangat dakwah mendekati anak muda program akan tetap diteruskan pada masa dan tarikh yang sama cuma tempatnya ditukar ke Pusat Khidmat Adun Paroi di Taman Tasek Jaya. Kami mohon semua pihak dapat membantu kami dengan membuat hebahan pertukaran tempat ini.

Semua dijemput hadir dan program akan diadakan dalam premis persendirian dan kawasan perpagar. Sebarang pertanyaan hubungi azizi 0123696474


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments: