Monday, June 22, 2009

Pakatan Sepakat Tolak K'jaan Perpaduan

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sepakat menolak perbincangan kerajaan perpaduan dengan Umno atau Barisan Nasional, demikian diputuskan dalam suatu mesyuarat petang ini.

Pemimpin tiga parti tersebut PKR, DAP dan PAS mengulangi pendirian mereka untuk meneguhkan kerjasama dalam gabungan pembangkang dengan hasrat mengambil alih kerajaan persekutuan suatu masa nanti.

Kenyataan bersama mereka ditandatangani oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, tokoh utama DAP Lim Kit Siang dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.-mkini


edyes wrote:

UMNO gila talak !

Demi survival sebuah parti yang selama ini menggunakan segala bentuk penindasan, penipuan, penyalahgunaan kuasa dan pelbagai helah untuk kekal berkuasa, mereka ingin bergabung atas dasar perpaduan.

Setelah rentetan kekalahan demi kekalahan dialami oleh UMNO, kini mereka kembali dengan memporak-perandakan Pakatan Rakyat dengan memanipulasi idea Kerajaan Perpaduan kononya ia muncul dari parti Pas.

Kini termaktub sudah, muktamad sudah keputusan kepimpinan Pakatan Rakyat menolak segala bentuk perbincangan mahupun kerjasama dengan UMNO led BN dalam membentuk Kerajaan Perpaduan.

Marilah kita bersyukur kerana tidak lagi terperangkap dengan UMNO yang selama ini ingin menghancurkan sebarang gerakan untuk merampas kerajaan pusat pada pasca PRU13. Mari kita bersyukur kerana sudah jelas, kepimpinan PR sebulat meja menolak Kerajaan Perpaduan tajaan UMNO dan bonekanya.

Kini, marilah kita beramai-ramai mengucapkan selamat tinggal kepada Kerajaan Perpaduan yang penuh penipuan itu. Selamat tinggal UMNO, boleh survive ke..?

No comments: