Monday, April 28, 2014

Pemilihan PKR 2014: Desakkan Itu Atas Kapasiti Anggota Parti

Kenyataan Media
28 April 2014

Pemilihan PKR 2014: Desakkan Itu Atas Kapasiti Anggota Parti

Seperti yang diketahui umum, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) adalah sebuah kumpulan pergerakkan anak muda yang bergerak di atas platform sebuah NGO. Komrad SAMM juga terdiri dari pelbagai latar belakang dan fahaman kepartian.

Mutakhir ini, SAMM telah dituduh oleh sebuah akhbar tempatan kononnya SAMM mendesak pencalonan Azmin Ali bagi jawatan Timbalan Presiden PKR dibatalkan di atas sebab penipuan. Tajuk laporan berita tersebut adalah tersasar sama sekali. SAMM tidak terlibat secara organisasi, tetapi dalam masa yang sama SAMM melihat PKR sebagai sebuah parti masa depan yang mampu menjadi pengemudi utama pentadbiran tanahair ini.

SAMM tidak menafikan telah mengikuti perkembangan Pemilihan PKR 2014 secara dekat. Namun desakkan yang berlaku ketika ini termasuklah protes besar di depan Ibu Pejabat Keadilan di Petaling Jaya pada 30 April ini adalah hadir dari ahli parti yang melihat kepincangan yang berlaku. Chegubard selaku pengasas SAMM juga antara pendesak yang mendesak di atas kapasiti ahli parti.

Malah, kesabaran ahli parti sudah tidak mampu dibatasi. Difahamkan kumpulan penyokong dari semua kem akan berada di depan ibu pejabat parti pada jam 3 petang hari yang sama.

SAMM menggesa pihak media yang tersalah lapor khususnya Berita Harian yang memaparkan di dada akhbar supaya membetulkan semula, atau berdepan tindakan undang-undang di atas laporan yang salah dan tidak cermat.

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda SAMM

No comments: