Tuesday, July 16, 2013

TPPA: DEMO DAN PERARAKAN DARI MASJID WILAYAH KE PEJABAT MITI 19 JULAI 2013

Kenyataan Terbuka
16 Julai 2013

TPPA: DEMO DAN PERARAKAN DARI MASJID WILAYAH KE PEJABAT MITI 19 JULAI 2013

Demi memastikan tanahair tidak lagi dijajah dalam bentuk yang baru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama pelbagai NGO dan kumpulan anak muda menyeru orang ramai khususnya warga kota bagi menyertai satu protes bantahan terhadap Perjanjian TPPA pada 19 Jun ini di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

Protes demonstrasi turut merangkumi satu aksi perarakan dari Masjid Wilayah ke Ibu Pejabat Kementerian Perdagangan Luar Negeri (MITI) bagi menghantar sebuah memorandum bantahan.

Perjanjian TPPA yang telah dibincangkan secara rahsia selama ini, harus disekat kerana didapati bakal memberi kesan negetif yang besar terhadap rakyat dari pelbagai sudut termasuklah soal kedaulatan negara. Maka SAMM ambil tanggungjawab mobilisasi dan menggesa semua anak muda ayuh bersama dalam aksi kali ini, dengan maklumat berikut;

Tarikh: 19 Julai 2013 (Jumaat)
Masa: 2.00pm (lepas solat)
Lokasi: Masjid Wilayah, Jalan Duta
Perarakan: Masjid Wilayah - Ibu Pejabat MITI

SAMM mengalu-alukan penglibatan lebih banyak pihak dalam demonstrasi yang mencabar ini, semua pihak harus bersatu mempertahan kedaulatan negara dari penjajahan baru ini. Kita harus tunjukkan kepada dunia satu signal penolakkan yang besar terhadap perjanjian yang menjadi 'jerangkap samar' kepada negara yang menyertai TPPA.

Justeru itu, semua harus main peranan untuk menjayakan demonstrasi dan penyerahan memorandum ini. Hebahkanlah aksi 19 Julai ini, perhebatkan proses kesedaran mengenai TPPA secara agresif kerna kita tidak punya banyak masa. Pihak media juga dimohon supaya turut membantu mobilisasi dengan kelebihan masing-masing.

Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan. Jumpa 19 Julai di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

No comments: