Tuesday, December 1, 2009

Macam-Macam Isu - Ulasan edyes

1. Isu Kickdefella

Saya sebelum ini menghormati sheikh kickdefella sebagai seorang blogger yang banyak membongkar kepincangan BN. Kebanyakkan isu yang dibongkar oleh sheikh kickdefella ialah berkenaan isu minyak yang mana saya juga begitu concern terhadap perkara yang berkaitan dengan minyak.

Namun kini sheikh seperti berpaling tadah setelah ditendang daripada PMBK. Adakah kerana terlepas gaji RM4000 tanpa masuk pejabat, sheikh bertindak sedemikian? Adakah hanya kerana RM4000 sebulan, perjuangan suci menjadi digadaikan? Dan kerana itu juga beliau sanggup mempersenda TGNA dalam blognya kononya kol. mat yang dimaksudkan TGNA adalah arwar bapanya. Kini Husam menjadi mangsa kerana sheikh ini dikatakan dibawa oleh Husam.

kickdefella was kicked! and still kicking? damn you, its you who TGNA talking about!


2. Isu demonstrasi terhadap KM Penang

Saya menaruh simpati terhadap KM Pulang Pinang sepertimana yang dilalui oleh MB Selangor suatu masa dahulu. Maruahnya dipijak-pijak tetapi hanya dibiarkan oleh pihak 'berkuasa'. Di manakah watercanon pada waktu ini?


3. Isu BiroTataNegara

Apakah keperluan BTN selain daripada memperkuatkan BN? BTN telah disalahguna apabila memburuk-burukkan Anwar Ibrahim setiap sesi terakhir kursus tersebut. SPRM, SPR, FRU, PDRM dan pelbagai lagi agensi kerajaan telah dikenalpasti sebagai sayap UMNO. Begitu juga dengan Biro Tata Negara. BTN adalah sebuah biro propaganda UMNO!


4. Isu MB Negeri Sembilan - negeriku.

Mungkin 4 gempa bumi yang berlaku di Kuala Pilah menjadi petanda akan kembalinya sebuah kuasa yang mencengkam N9 berpuluh tahun lamanya. Isa Samad bersedia untuk dilantik semula menjadi MB negeri sembilan untuk beberapa penggal. Ini kerana Isa adalah seorang yang telah banyak memenggal kewangan negeri untuk kepentingan diri dan kroni. Isa begitu terlatih untuk bidang ini dan di sokong penuh oleh mereka-mereka yang kehausan tender.

Kasihan Tok Mat, beliau telah memberi nafas baru kepada Negeri Sembilan dengan menukar daripada status Bandar Terbengkalai / Negeri Terbengkalai kepada sebuah negeri yang berkembang secara sangat positif selama dua penggal pemerintahanya. Den tau la den org noghori.

Nampak gayanya, terbengkalai lagi lah Negeri Sembilan sekiranya Isa Samad kembali menjadi MB. Bukit Pelandok juga akan kembali HAVOC.


5. Isu Kerajaan Perpaduang

Pergi jahanam dengan Perpaduang

Kalau sebab nak jadi menteri, nak jadi MB, sanggup gadaikan perjuangan menghancurkan UMNO dari muka bumi Malaysia. Bergabung dengan UMNO demi apa? Demi melayu atau demi jadi MB dan Menteri penuh? Menteri Kerja Raya = Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Bin Hj Awang


6. Isu Doa Nik Aziz

Saya mengAMINkan doa Nik Aziz supaya UMNO dan Najib binasa. Setiap orang berhak berdoa dan berhak mengAMINkan doa.


7. Isu Langgar Hadi oleh Blogger Aduka Taruna

Saya menyokong usaha Aduka untuk menyedarkan semua ahli PAS bahawa pemimpin utama mereka tidak berfungsi sepenuhnya. Saya akan ulas isu ini dalam satu entri.

Kemuncak perlanggaran blogger Aduka Taruna terhadap TGHA bermula di sini , apabila meletakkan tajuk yg begitu bahaya jika disalah tafsir.

No comments: