Tuesday, April 24, 2012

Mentari Kuning Menyalalah...

 
Muzik diakui sebagai medium penyampai maklumat dan motivasi yang penting. Begitu juga dalam gerakan rakyat. Banyak lagu-lagu telah dicipta dalam meransang gerakan rakyat di seluruh dunia.

Bagi BERSIH 3.0 kali ini SAMM telah tampil dengan pendekatan muzik untuk menggerakkan massa rakyat. SAMM telah menerbitkan album (cd) single : Mentari Kuning Menyalah yang menampilkan amin iskandar selaku penyanyi,pencipta dan penulis lirik.

Lagu ini dicipta khas sempena bersih 3.0 dan kali pertama diperdengarkan secara live ketika pelancaran countdown bersih di Kg baru, KL tempoh hari. Kelihatan ribuan yang hadir begitu tertarik dengan lagu ini maka SAMM telah segera meminta Amin ke studio dan merakamkan lagu tersebut. Maka lahirkan single sempena bersih ini.

Selain lagu mentari kuning menyalalah yang cukup memotivasikan rakyat ke arah mobilisasi 28 April ini, cd ini juga menampilkan bonus track lagu memperingati pejuang negara 'Burhanudin Helmy'.

Hanya sebanyak 3000 keping dicetak. CD ini boleh didapati dalam program-program BERSIH 3.0 atau boleh hubungi / sms +60102675872 untuk membuat tempahan. Cd diedar dengan derma minima RM5 sahaja.

No comments: