Tuesday, March 17, 2009

Peperangan Bukit Gantang - Sumbangan Diperlukan


Kepada yang sudi menderma sambil membantu rakan kita di sana, sila-silakanlah. Perbelanjaan untuk logistik, makan-minum, penginapan, dan pelbagai belanja lagi amatlah tinggi.


Sebagai Blogger, mereka di sana menyampaikan berita kepada kita. Makan tak menentu, tidur pun tak berapa nak cukup, mandi pun tak berapa nak basah. Saya pernah merasainya, ramai pernah merasainya. Ini satu perjuangan.

Dalam sesebuah perjuangan, masing-masing punya peranan. Pemimpin mempunyai peranan yang tersendiri, begitu juga dengan penyokong. Blogger juga punya peranan, sebab itu mereka berada di sana. Apa pula peranan kita sebagai penyokong pembebasan kerajaan Malaysia dari tangan UMNO?

RM 1 atau Seringgit... sumbanglah pada mereka di sana. Lebih mudah bagi mereka yang ada akaun maybank2u.com, just letak angka 1 sahaja.

Saya juga akan ke Bukit Gantang pada awal bulan April nanti. Perbelanjaan sendiri InsyaAllah.

di bawah adalah no account dan status Tabung Bloggers; Bantulah mereka selagi boleh... sama-samalah kita ringankan beban mereka di sana.

Sumbanglah RM1 untuk Tabung Bloggers !

Tanggal 15.3.09 wak lancarkan Tabung BloggersNetwork@P.59 mulai hari ini. Sumbangan boleh salurkan ke akaun Maybank di bawah :

Akaun Maybank: (atas nama Mohd Nazib bin Abdul Ghani)
MayBank : 158417021317
(klik logo dibawah untuk sumbangan kepada Tabung Bloggers P.59-Bukit Gantang, status terkini sumbangan anda akan dipaparkan di sini) Terima Kasih kepada kalian yang prihatin !!


status terkini sumbangan untuk Tabung : RM 2,037.00 (17.3.09:10.45 AM)
No.Tel wak : 012-4026129/MSK 013-5935721
link berkaitan KLIK
email wak : albanjari_online@yahoo.com


Ikuti luahan hamba allah mengenai derma sumbangan inil;

Aku tumpang simpati pada wak radenbanjar, pengendali albanjari online. Wak ambil langkah terpuji lancarkan rayuan sumbangan untuk dana bloggersNetwork@P.59. Ketumbukan bloggers pimpinan primamaya MSK dah 7 minggu berkampung kat Ipoh. Kecil atau besar peranan team ini, aku tak tau nak hukumkan.

Yang aku nampak, mereka ini pejuang. Ke hulu ke hilir menyempurnakan tugasan yang diamanahkan oleh Pakatan Rakyat dan tugasan yang dirancang oleh bloggers sendiri. Team ini mengumpul maklumat, mengolah maklumat, menyalurkan maklumat dan mendokumenkannya untuk kegunaan pada bila-bila masa yang diperlukan.

Masing-masing datang dengan kerelaan sendiri. Tak ada upah yang dijanjikan. Tidak disediakan apa-apa peralatan atau kelengkapan. Tak ada tilam bantal dan katil. Tak ada elaun. Tapi alhamdulillah, setakat ini belum lagi kebuluran. Makan minum tetap ada. Kadang-kadang tak tau siapa yang bagi. Ada juga yang menghulurkan RM sekali sekala. Terima kasih daun keladi.

Di peringkat awal melaksanakan tanggungjawab ini, khabarnya ada rakan yang bagi pinjam sedikit wang untuk kos petrol perjalanan team rakaman video yang setiap hari menyertai road show MB ke merata ceruk negeri Perak. Hutang itu dah dibayar balik. Selesai.

Tabik spring untuk MSK, sya & topeng perak yang tetap turun ke gelanggang walau di mana saja dan tak kira ada fulus atau tak ada. Ketika nak turun ke Pulau Pangkor, aku diberitahu team ini hanya ada rm100. Itulah duit petrol. Itulah tambang feri. Itulah juga duit makan sepanjang hari bermula dari subuh sampai tengah malam. Bukan seorang tapi tiga!

Tu belum kira keperluan peralatan. Modem untuk broadband, video camera, memory card, pc yang power lebih sikit untuk video editing, server untuk online tv, macam-macam sofware, buku-buku rujukan dan macam-macam lagi.

Nak minta duit kat DAP, PKR atau PAS, malu pulak! Masing-masing dah lalui pengalaman buat kerja untuk parti tanpa upah dan tak mintak duit pun untuk modal kerja. Kalau perlukan peralatan, angkut sendiri punya atau pinjam kat kawan-kawan. Tapi kali ini lain sikit keadaannya. Kos makan minum, perjalanan dan peralatan-peralatan khas untuk tugasan yang besar, banyak dan perlu disegerakan, bukannya kecil. Namun setakat ini digagahkanlah juga sedaya yang mungkin. Barangkali dek kerana simpati dan rasa tanggungjawab agar bloggers team ini dapat terus berperanan maka wak radenbanjar lancarkan dana bloggers itu. Syabas wak!

Sebaik saja wak melancarkan dana itu, muncullah blogger upahan UMNO si panglima perang cyber memberi komen ini;

No comments: