Monday, September 8, 2008

Apa yang UMNO mahu ? 13 Mei? atau 13 Sept ??



Saya teramat meluat dengan sentimen yang dimainkan !!

Kenapa ISA hanya berkuat-kuasa terhadap non-UMNO sahaja????

Ok, Semua orang kenal Koh Tsu Koon. Memang beliau adalah berbangsa Tiong Hua atau lebih dikenali sebagai orang cina. Hari ini gambar beliau telah dikoyakkan dengan rakus oleh balaci UMNO dan berkemungkinan drama itu atas arahan 'director'.

Sedar atau sengaja tidak sedar, Tsu Koon adalah pemimpin kaum cina. Cuba bayangkan jika gambar pemimpin PAS dikoyakkan oleh orang-orang cina secara terbuka contohnya gambar TGHA dikoyakkan. Apa yang akan berlaku hari berikutnya??

Begitu juga dengan masyarakat cina. Apabila gambar pemimpin mereka dikoyakkan, sudah pasti kemarahan akan menyelar dengan pantas !

Tidak Syak lagi, Paklah memimpin negara ke arah kehancuran JIKA tiada tindakkan tegas di ambil !

Mengapa pula secara tiba-tiba Khir Toyo mengugut paklah tentang perihal 13 Mei kononnya peristiwa hitam tersebut mungkin akan berulang. Mengapa digembar-gemburkan oleh pahlawan pendek akal UMNO sedangkan Paklah dan Najib bersungguh-sungguh INGIN mengawal keadaan. Adakah supaya orang bersatu di bawah Paklah dan Najib?

Apa yang sebenarnya mereka mahu ??? UMNO sungguh-sungguh mencabar kaum cina supaya mereka bangkit dan akhirnya..... !

Saya tau, semangat melayu hebat. Saya yakin, melayu tetap akan bersatu menghadapi sebarang kemungkinan. Tapi apakah rasionalnya memulakan persengketaan ???

[UPDATE]

Berikut adalah ancaman dari Ahmad
Ahmad made veiled threats as well, saying that “He (Dr Koh) is a leader who is really good at tai chi but I would also like to remind everyone not to forget that the Malays are equally good at silat,’’ referring to two martial arts disciplines. - Star

kimek betul !!!!

3 comments:

Putra IJ80 said...

Maaf tanya,Bro Ahmad tu Melayu ke Mamak.

Dari raut wajah nya ,dia agak berbeza,dengan taarif Melayu dalam Dewan Bahasa & Pustaka.

Anonymous said...

Mamak-mamak kat Penang yang masuk UMNO semuanya dikira Melayu!

Unknown said...

Mamak-mamak Penang ni, depa ni terlebih Melayu daripada orang Melayu. Pasai tu kalut satu macam..

Kalau orang Melayu betui, tak wat macam ni, dah orang tak sokong hampa dah, jangan marah nyamuk, hangpa bakar semua kelambu..

Mamak-mamak Penang ni elok ja hantaq balik, bungkuih dalam kontena hantaq balik pi Malabar dengan Cochin sana tu.